راهنمای خرید شارژر لپ تاپ
نوشته شده توسط : مهسا نصر

راهنمای خرید شارژر لپ تاپ

 آداپتورهای تغذیه و یا شارژرهای باطری، ولتاژ برق ورودی را (که یک ولتاژ بالا محسوب می شود) به عنوان ورودی گرفته و آن را به یک ولتاژ سطح پایین که مورد نیاز هر لپ تاپ است، تبدیل می کند. آداپتورهای تغذیه توان مورد نیاز برای لپ تاپ و همچنین شارژ باطری آن را تامین می کنند. به همین جهت استفاده از آداپتور مناسب هر لپ تاپ بسیار حائز اهمیت می باشد.


خراب شدن شارژر های لپ تاپ یک امر بسیار طبیعی است و ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیوفته؛ نواسانات برق از جمله عواملی است که سبب از کار افتادن شارژر های لپ تاپ می شوند. نیاز به خرید شارژر اضافی همیشه محدود به از کار افتادن آن نمی شود؛ اگر دائما در حال انتقال لپ تاپ به محل کار خود و خانه هستید، میتوانید شارژر اضافه خریداری کنید تا در جابجایی ها کمتر دچار زحمت شوید و بار کمتری را با خود حمل کنید.

خوشبختانه تقریبا شارژر تمامی مدل های لپ تاپ در بازار موجود می باشند اما شما قبل از خرید باید اطلاعاتی در رابطه با شارژر مورد نیاز خود داشته باشید که در ادامه در رابطه با آن ها صحبت خواهیم کرد.

 

 

 

عوامل خرابی شارژر لپ تاپ

  • نوسان برق
  •  اب خوردگی
  •  در بعضی مواقع ضربه خوردن
  •  استفاده ی نادرست از شارژر
  •  بد جازدن سوکت شارژر در لپ تاپ و ….

 

شارژر لپ تاپ مناسب شما

 عدم استفاده از یک شارژر یا کابل رابط مناسب و مطابق با نیازهای لپ‌تاپ شما می‌تواند منجر به افت سرعت عملکرد دستگاه می گردد.

در برخی از لپ‌تاپ‌ها استفاده از آداپتورهای شارژر نامناسب منجر به افت بازده دستگاه و سرعت عملکرد اجزای سخت افزاری و سیستمی آن می‌شود. میزان افت سرعت عملکرد لپ‌تاپ شما در این شرایط بسته به مدل لپ‌تاپ، آداپتور شارژر استفاده شده و …. متفاوت خواهد بود. همچنین این افت عملکرد می‌تواند به دلیل استفاده از کابل‌های مبدل نامناسب نیز ایجاد شود.

هنگام خرید  شارژر حتما متوجه شده اید که فروشنده از شما درباره ولتاژ ، شدت جریان و نوع پورت اطلاعات خواسته است.

انتخاب نوع پورت بسیار ساده است و با مشاهده عکس مربوط به شارژر یا همراه داشتن شارژر قدیمی می توانید نوع پورت شارژر مناسب را تشخیص دهید.

اما در رابطه با ولتاژ و شدت جریان، دو حالت پیش می آید:

حالت اول:  اگر شما شارژر را موجود دارید باید نگاهی به پشت آن بندازید و ولتاژ و شدت جریان مورد نیاز رو از روی آن یاد داشت کنید.
حالت دوم:  این است که شما شارژر لپ تاپ خود را گم کرده یا بنا بر هر علتی دسترسی به آن ندارید. خب فرض کنید مدل لپ تاپ شما ایسوز n551 zu است (برای پیدا کردن مدل لپ تاپ خود میتوانید در پشت دستگاه به دنبال آن باشید)، کافی است وارد سایت Asus (شرکت سازنده لپ تاپ) شوید و مدل لپ تاپ خود را در آن جستجو کنید و وارد گزینه Specifications شوید.


با دقت خرید کنید؛

به موارد زیر قبل از خرید شارژر توجه کنید:
•ولتاژ خروجی
•شدت جریان خروجی
•تطابق پورت ورودی شارژر با لپ تاپ شما
•کیفیت ساخت بالا (حتی اگر اورجینال نباشند. واقعیت اینجاست که 90 درصد شارژر های موجود در بازار اورجینال نیستند اما کیفیت ساخت بالایی دارند و اگر درست انتخاب شوند آسیبی به سیستم شما نخواهند رساند)
•کابل برق جداست، آداپتور جدا !

اگر پورت شارژر مناسب لپ تاپ شما نباشد، باید خوشحال باشید که با وجود اشتباه در انتخاب شارژر مناسب، آسیبی به لپ تاپ شما نرسیده است؛ شدت جریان هم تقریبا شبیه به همین موضوع است با این تفاوت که پیشنهاد می کنیم همان عدد روی شارژر اصلی را تهیه کنید ولی به صورت کلی معمولا هر چه شدت جریان بیشتر باشد لپ تاپ  شما سریع تر شارژ می شود؛ اما اگر شما به ولتاژ توجه کافی نکنید و به دستگاه خود ولتاژی بیشتر یا کمتر از ظرفیتش وارد کنید، مطمئن باشید که آسیب های جدی ای به لپ تاپ شما وارد خواهد شد. پس بیشتر از همه پارامتر ها، ولتاژ را جدی بگیرید.

کابل جدا؛ آداپتور لپ تاپ جدا !!!

شارژر لپ تاپ ها از دو قسمت تشکیل شده اند، آداپتور و کابل برق. معمولا اگر مشکلی برای شارژری پیش آمده باشد مشکل ناشی از آسیب دیدگی یکی از این دو مورد است و به ندرت پیش می آید که همزمان دچار مشکل شده باشند.  پس نیاز نیست هر دو را با هم خریداری کنید. دقیقا به همین علت است که در بازار این دو قسمت به صورت جداگانه به فروش میرسند.





:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: